Wat te doen bij schade?
Als u schade heeft aan uw auto wil u dit zo snel mogelijk weer laten herstellen. dit begrijpen wij bij DGL Schadeherstel.
Wij werken in de volgende stappen:
Meld de schade aan uw auto bij uw verzekeraar
Voordat u de schade bij ons meld vragen wij u de schade te melden bij uw eigen verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. de verdere afhandeling nemen wij u uit handen.
Meld de schade aan uw auto bij ons
U kunt ons direct bezoeken aan ons adres maar beter is het om vooraf telefonisch een afspraak te maken. Tijdens deze afspraak wordt de schade aan uw auto opgenomen.
Wij willen u vragen om de volgende documenten mee te nemen:
- Rijbewijs
- Kentekenbewijs
- Groene Kaart
Na het opnemen van de schade aan uw auto zal een schaderapport opgesteld worden en kunnen we u vertellen hoe lang de reparatie gaat duren, of er onderdelen besteld moeten worden en welke kosten aan de reparatie verbonden zijn.
Hierna geeft u toestemming om uw auto daadwerkelijk te laten repareren. In overleg plannen wij een datum waarop uw auto wordt hersteld. Ook regelen we alles voor u met uw verzekeringsmaatschappij, helpen wij u met andere vragen en met het invullen van het schadeformulier.
U wordt volledig ontzorgd. Zo kunt u eventueel gebruik maken van vervangend vervoer of een haal- en brengservice.
Herstel van uw auto
U brengt uw voertuig op de afgesproken datum en u krijgt van ons bericht over het tijdstip waarop uw auto kan worden opgehaald.
Aflevering van uw auto
U kunt uw Auto op het afgesproken moment ophalen. Deze afspraak wordt gemaakt voordat de herstelwerkzaamheden zijn verricht. Als uw voertuig niet op het afgesproken moment kan worden afgeleverd, wordt u hier tijdig van op de hoogte gesteld.
Bovag-garantiebewijs
Uw Auto wordt gereinigd en gewassen afgeleverd. Ook ontvangt u een digitaal Bovag-Garantiebewijs. Dit bewijs geeft aan dat u vier jaar garantie krijgt op de uitgevoerde werkzaamheden door DGL Schadeherstel.